Zdrowy styl życia

Rodzaje oliwy – którą najlepiej wykorzystywać w kuchni?

Tłuszcze roślinne to jedne z najzdrowszych i najbogatszych w składniki odżywcze elementów diety. Jednym z najpopularniejszych i najbardziej dobroczynnych tłuszczy jest powszechnie znana oliwa z oliwek. Aby jednak mieć pewność, że spożywany olej przyniesie korzystne skutki zdrowotne, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów w trakcie jego zakupu.

Jaką oliwę do gotowania wybrać?

Zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych – np. https://oliwaimiod.com/kategoria/oliwa można bez problemu znaleźć najróżniejsze rodzaje oliwy z oliwek. Zaczynając od klasycznej włoskiej oliwy aż do zawierającej różne przyprawy, które urozmaicają jej smak.

Najlepszym wyborem do kuchni i olejem, który najkorzystniej wpłynie na zdrowie będzie z całą pewnością i bezapelacyjnie oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia – czyli tak zwana oliwa Extra Virgin. Zawiera ona tylko 15 gramów tłuszczów nasyconych i aż 70 gramów zdrowych tłuszczów jednonienasyconych oraz 11 gramów wielonienasyconych. Oprócz tego w prawdziwej oliwie znaleźć można także mnóstwo dobroczynnych związków fenolowych, które pomogą zminimalizować ryzyko wystąpienia ciężkich chorób układu krążenia.

Oliwa z oliwek ma także zbawienny wpływ na wygląd skóry, włosów i paznokci. Regularne spożywanie tego zdrowego oleju sprawia, że włosów wypada coraz mniej, skóra staje się promienna i pełna blasku, a paznokcie twardsze i mocniejsze. Oliwa Extra Virgin to zdecydowanie produkt, który warto wprowadzić do swojej kuchni, nie tylko ze względu na wyjątkowy smak, ale przede wszystkim ze względu na ogromną ilość prozdrowotnych składników odżywczych. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wybór redakcji