Zdrowy styl życia

Czy sport może poprawić krążenie?

Choroby układu krążenia to najczęstsza przyczyna zgonów w Polsce. To on odpowiada za dostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych i transportowaniu tych, które nie są mu potrzebne. Problemy choćby z najwęższym naczyniem krwionośnym szybko eskalują, doprowadzając do poważnych schorzeń. O tym, że należy przyjrzeć się kondycji układu krążenia świadczyć mogą problemy z ciśnieniem, wzmożona potliwość, nadmierne zmęczenie. Nieleczone schorzenia tego typu zwiększają ryzyko m.in. niewydolności nerek, udaru mózgu i uszkodzenia nerek. Aby skutecznie zadbać o układ krwionośny należy zacząć stosować odpowiednią dietę. Nie bez znaczenia jest także regularna aktywność fizyczna. 

W zdrowym ciele zdrowy duch

Ból stóp, opuchlizna na kostkach czy ciężkość nóg- to pierwsze symptomy, które powinny zaalarmować o tym, że system żył w organizmie jest przeciążony. Warto w takim przypadku skonsultować się z lekarzem, ale poprawę tego stanu można rozpocząć nawet samodzielnie, w domu, parku a nawet w pracy. Ćwiczenia na krążenie nie są trudne, a regularnie wykonywane mogą znacząco zwiększyć komfort życia każdego człowieka.

W pierwszej kolejności wprowadzić do codziennej rutyny należy chodzenie. Czy do pobliskiej piekarni rzeczywiście trzeba jechać samochodem? A gdyby wysiąść jeden przystanek wcześniej i przejść kilkuset metrów jeszcze przed rozpoczęciem pracy? Po ciężkim dniu nie ma nic lepszego niż krótka przechadzka, która pozwoli pozbierać myśli, jednocześnie poprawiając kondycję układu krwionośnego. Dzięki temu do organizmu dostarczone zostanie jeszcze więcej tlenu, niezbędnego do jego właściwego funkcjonowania.

Nawet w czasie pracy, siedząc przy biurku można wykonywać ćwiczenia na krążenie. Jednym z nich jest wspięcie się na palce, a potem pięty. Można to robić w pozycji siedzącej lub stojącej. Kolejnym sposobem na poprawienie działania układu krwionośnego jest krążenie stopami, jakby rysując w powietrzu koła. Regularne zginanie nóg w kolanach i ich prostowanie także pozytywnie wpływa na zwiększenie dopływu krwi do kończyn. Warto co jakiś czas rozmasować delikatnie łydki i uda. Te i inne ćwiczenia to tylko pierwszy krok w dbaniu o układ krążenia, ale efekty ich regularnego wykonywania mogą bardzo pozytywnie zaskoczyć każdego.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

osiemnaście − dziesięć =

Wybór redakcji