Istnieje wiele pojazdów, które charakteryzują się tym, że nie posiadają własnego napędu. Zaliczamy do nich m.in. naczepy, czyli konstrukcje osadzone na kołach, ale spoczywające częściowo na innym pojeździe – zazwyczaj jest to ciągnik siodłowy. Służą one do komfortowego transportowania różnorodnych towarów, takich jak choćby żwir, materiały budowlane czy zboże. Warto w szczególności zainteresować się nie tylko wywrotkami aluminiowymi, ale także naczepami z ruchomymi podłogami, ponieważ są wyjątkowo funkcjonalne oraz uniwersalne.
Przy wyborze konkretnej naczepy należy w pierwszej kolejności brać pod uwagę rodzaj jej konstrukcji. Wyróżniamy przede wszystkim modele skrzyniowe, podkontenerowe, wywrotki, a także wersje niskopodwoziowe. Oprócz tego istnieje możliwość zamówienia przyczepy specjalistycznej, perfekcyjnie dostosowanej do naszych potrzeb. Duże znaczenie mają też właściwości techniczne pojazdu. Podwozie musi być wykonane z wytrzymałych materiałów, zapewniających optymalną stabilność. Najlepiej sprawdzi się tutaj stal konstrukcyjna o podwyższonej odporności na korozję i uszkodzenia mechaniczne. Obciążenie maksymalne każdej osi powinno wynosić co najmniej 9000 kg. Dobrej jakości naczepy posiadają niemal zawsze zawieszenie pneumatyczne, w którym pierwsza oś podnosi się automatycznie, co w znacznym stopniu ułatwia obsługę.
Pozostałe pożądane elementy to m.in.: zabezpieczenia boczne oraz tylne (zgodne z normami ECE), funkcja spuszczania powietrza z poduszek, płyta sprzęgu ze specjalnym sworzniem królewskim, nogi podporowe, regulowany układ hamulcowy, system antyblokujący (najlepiej ABS), skrzynia ładunkowa z grubej blachy (wyposażona w klapy uszczelnione gumą), instalacja elektryczna o napięciu 24 V, błotniki z chlapaczami oraz hak holujący. Jeśli zamierzamy przewozić głównie towary sypkie i stosunkowo lekkie, to powinniśmy koniecznie pomyśleć o naczepach z ruchomą podłogą.