Skrzynia biegów to jeden z kluczowych elementów samochodu osobowego. Umożliwia ona bowiem skuteczną zmianę przełożenia, co skutkuje przekazaniem mocy generowanej przez silnik do głównego napędu. Niezwykle duży wpływ na prawidłowe funkcjonowanie tego mechanizmu ma okresowa wymiana oleju, ponieważ zapobiega pojawianiu się poważnych awarii. Jeśli np. posiadamy w swoim aucie dwusprzęgłową skrzynię typu DSG, to godny polecenia jest w szczególności olej dostępny w sklepie online, na stronie https://liquimoly.sklep.pl/364-244-olej-do-skrzyni-biegow-typu-dsg-8100.html.
W przypadku automatycznych skrzyń biegów (AT), które coraz częściej montuje się w nowych samochodach, wymiana oleju stanowi wręcz obowiązek. Wynika to z faktu, że pełni on rolę lubrykantu eksploatacyjnego zapewniającego sprawne działanie poszczególnych komponentów. Dodatkowo ze względu na wpływ sporych obciążeń cieplnych i jazdy z wysokimi prędkościami stosunkowo szybko się zużywa, tracąc wyraźnie na gęstości, lepkości i efektywności smarnej. Należy go zatem wymieniać średnio co 60-80 tysięcy kilometrów. Oczywiście duże znaczenie ma tutaj marka i model auta (zaleca się zawsze przeczytanie instrukcji dołączonej przez producenta). Z kolei w przypadku skrzyń manualnych olej ma zagwarantowane bardziej komfortowe warunki pracy, gdyż nie ma bezpośredniego kontaktu ani z paliwem, ani nawet ze spalinami. Jedyne zagrożenie pochodzi tak naprawdę ze strony opiłków metali powstających podczas zużywania się kół zębatych, a także niewłaściwego wrzucania biegów, czyli bez zastosowania sprzęgła. Pożądana częstotliwość wymiany to co 100 000 kilometrów.