Dowiedz się czym jest Google Ads i spróbuj wdrożyć w to afiliacyjny marketing
Biznes i usługi
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Dowiedz się czym jest Google Ads i spróbuj wdrożyć w to afiliacyjny marketing

Słowem wstępu, czym jest Google Ads? Mówiąc najprościej, jest to bezpłatna platforma, która pozwala reklamodawcom tworzyć reklamy, śledzić ich skuteczność i mierzyć konwersję. Pomaga im również ustalać stawki za słowa kluczowe i zarządzać budżetami. Co ciekawe afiliacyjny marketing odnajduje swoje miejsce w kooperacji z Google Ads, jednak wpierw musimy wiedzieć bardziej szczegółowo czym jest Google Ads od podstaw.

Co to jest Google AdSense i jak to działa?

Powiedzieliśmy sobie w kilku słowach, czym jest Google Ads, teraz możemy powiedzieć również, że stanowi ono świetny sposób na zarabianie pieniędzy w Internecie. Najlepsze w tym jest to, że nie potrzebujesz żadnego wcześniejszego doświadczenia ani znajomości branży, aby zacząć. Wszystko, czego potrzebujesz, to podstawowe umiejętności, takie jak pisanie reklamy i korzystanie z Narzędzia propozycji słów kluczowych Google AdWords.

Warto jednak w kilku słowach ująć afiliacyjny marketing istniejący i funkcjonujący sprawnie od dziesięcioleci, ale dopiero niedawno zaczął być popularny wraz z pojawieniem się sieci afiliacyjnych, takich jak Commission Junction (CJ). Partnerzy zarabiają prowizję, promując produkty lub usługi na swojej stronie internetowej i kierując odwiedzających, którzy kupują reklamowany przez nich produkt lub usługę.

Słowem dopełnienia, Google Adsense to program, który pozwala właścicielom witryn zarabiać na swoich witrynach, wyświetlając reklamy. Google Adsense to najpopularniejsza platforma reklamowa w internecie. Działa poprzez umieszczanie reklam tekstowych na stronach internetowych uczestniczących wydawców. Reklamy są następnie wyświetlane w zamian za płatność od Google za pośrednictwem sieci uczestniczących sieci reklamowych, giełd i innych partnerów. Google używa algorytmu o nazwie „AdSense for content”, aby określić, które witryny kwalifikują się do udziału w programie Google AdSense i jakie rodzaje treści mogą publikować.

Czym jest afiliacyjny marketing od podstaw i jak go stosować?

Afiliacyjny marketing to technika marketingowa, która pozwala firmom sprzedawać swoje produkty lub usługi poprzez płacenie prowizji wydawcom, którzy pozyskują nowych klientów. Jak już wspomnieliśmy, istnieje już od kilku lat i okazał się skuteczną strategią dla wielu firm. To także lukratywny model biznesowy. Istnieje wiele rodzajów programów partnerskich, z których marketerzy mogą wybierać, takich jak Amazon Associates, eBay Partner Network, Google AdSense i ClickBank. Jednak najpopularniejszym programem koncentrującym się na  afiliacyjny marketing jest Amazon Associates.

Czy koniunkcja Google Ads i afiliacyjnego marketingu się sprawdza?

Reklamy Google i afiliacyjny marketing to dwie z najpopularniejszych metod stosowanych przez marketerów w celu zaprezentowania swoich produktów potencjalnym klientom. Jednak coraz więcej osób uważa, że te dwie metody nie działają dobrze razem.

Ci ludzie twierdzą, że reklamy Google są manipulacyjne i nieetyczne, podczas gdy afiliacyjny marketing, miałby być formą oszustwa. Twierdzą również, że Google Ads można łatwo wykorzystać do generowania przychodów dla reklamodawcy.

Są to jednak niepotwierdzone plotki, którym trudno udowodnić falsyfikacjonizm działania. Jeśli wiesz jak właściwie stosować i czym jest Google Ads, to znajdziesz w nim miejsce na skuteczny i etyczny afiliacyjny marketing, które wzmogą w uczciwy i sprawny sposób Twoje działania biznesowe. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Konserwacja maszyn – jak zaaplikować smar w trudno dostępne miejsca?
Konserwacja maszyn – jak zaaplikować smar w trudno dostępne miejsca?
W zakładach przemysłowych i warsztatach istotną rolę odgrywają specjalistyczne maszyny. Niestety co jakiś czas ulegają one rozmaitym awariom, a przyczyną […]
Oprogramowanie ERP w chmurze – czy to się opłaca? Jak to działa?
Oprogramowanie ERP w chmurze – czy to się opłaca? Jak to działa?
Oprogramowanie ERP (Enterprise Resource Planning) jest systemem, który umożliwia zarządzanie różnymi aspektami działalności biznesowej, takimi jak finanse, zaopatrzenie, produkcja czy […]
Jaka jest skuteczność długopisów reklamowych?
Jaka jest skuteczność długopisów reklamowych?
O rozpoznawalność firmy można dbać na wiele różnych sposobów. Obecnie mamy do dyspozycji tyle narzędzi marketingowych, że bez trudu wybierzemy […]
Ostatnie wpisy