Przemysł i technika

Dlaczego pojazd musi mieć filtr cząstek stałych?

Filtr cząstek stałych jest nowoczesnym urządzeniem, które montowane jest we współczesnych autach. Pokrótce odpowiada za zredukowanie emisji szkodliwej dla środowiska sadzy, filtrując ją i oczyszczając z bardziej szkodliwych substancji. Jednocześnie, przy nieodpowiedniej jeździe, część ta szybko potrzebować będzie wymiany na nową, a proces ten do najtańszych napraw nie należy. Dlaczego jednak dopiero od niedawna zaobserwować możemy nagminne montowanie filtrów cząstek stałych w samochodach?

Zwiększająca się popularność samochodów z silnikami Diesla

Z racji na to, iż w XXI wieku auta wyposażone w silnik Diesla stały się, szczególnie w miastach, niezmiernie popularne, gęstość spalin wzrosła. Pojazdy zasilane olejem napędowym wytwarzają ich o wiele więcej od aut benzynowych, dlatego też stało się konieczne zamontowanie w nich filtrów redukujących ich emisję. Norma Euro 4 wprowadzona w 2004 wymusiła stosowanie takich urządzeń w samochodach, a jej zmodyfikowana wersja – Euro 5 – zablokowała wszelkie drogi umożliwiające obejście tego rozporządzenia. I tak filtry cząstek stałych zaczęły na stałe przynależeć do układów wydechowych w każdym od tej pory produkowanym aucie.

Standardowo filtry cząstek stałych posiadają dwie właściwości: zatrzymują szkodliwe substancje w specjalnych kanałach i wypalają je wewnątrz filtra. Dzięki temu na zewnątrz nie wydostają się one w postaci wysoce szkodliwej dla organizmu ludzkiego oraz środowiska. Obecnie jedną z najczęściej kupowanych części w tym zakresie jest filtr DPF Passata B6. W produkt ten należy się zaopatrzyć, gdy nasz filtr cząstek stałych zatrzymuje, lecz nie spala cząsteczek, przez co szybciej ulega wyeksploatowaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × 5 =

Wybór redakcji