Prowadzenie sklepu to zadanie wymagające odpowiedniego przygotowania i wiedzy w zakresie handlu, procesów sprzedażowych, ale też podejścia do klienta. Wszystkie te elementy w połączeniu ze sobą mogą dopiero gwarantować sukces. Jednym z jego wyznaczników jest odpowiednie wyposażenie sklepu. I nie chodzi tutaj tylko o asortyment dostępny dla klientów, ale przede wszystkim narzędzia, które prace usprawnią i tym samym wpłyną na postrzeganie obiektu handlowego. Jednym z nich są na pewno sprawdzarki cen. Szczególnie istotne z punktu widzenia ludzi przybywających na zakupy.
Niektóre z cen są niewidoczne na półkach lub ze względu na wady wzroku klientów niemożliwe do odczytania. A ten praktyczny sprzęt pozwala zweryfikować cenę i uzyskać cenną, z punktu widzenia konsumenta, informację. Daje też mu większą samodzielność i ogranicza pracę ekspedientów, którzy w przypadku braku tych narzędzi, na każdym kroku zaczepiani są i pytani o koszt poszczególnych produktów. W takiej sytuacji sprawdzarka przynosi korzyści obu stronom.
Jeśli mowa o sklepie, to koniecznie trzeba wspomnieć o kasach Posnet. One także ułatwiają codzienną pracę, ponieważ nie trzeba liczyć wszystkich produktów ręcznie, tylko wprowadzić kupowany asortyment na klawiaturę. To również bardzo przydatne podczas rozliczeń z fiskusem, ponieważ kasa zachowuje utargi dzienne, jak i okresowe, dzięki czemu wiadomo jaki dany sklep osiąga dochód, przez co łatwiej prowadzić prawidłową księgowość w handlu. Bardzo przydatne mogą też być skanery ręczne, które samodzielnie skanują kod kreskowy, usprawniając cały proces sprzedaży.