Nie możesz oczekiwać, że stworzysz udany produkt, jeśli nie wiesz, jakie atrybuty powinien mieć. Te atrybuty będą się różnić w zależności od Twojej firmy i rynku docelowego, ale oto kilka ogólnych wytycznych:
To jest oczywiste, ale warto o tym wspomnieć, ponieważ wiele firm ponosi porażkę, ponieważ nie robią wystarczających badań potrzeb swoich klientów. Projektują produkty, które są świetne dla nich, ale okropne dla ich klientów. Liczy się funkcjonalność i wygląd, który musi przyciągać klientów za pomocą takich atrybutów jak etykiety foliowe, lub kształt produktu.
Jeśli twój produkt kosztuje sporą sumę, a twoim rynkiem docelowym są matki z klasy średniej na przedmieściach, to nie będzie się on sprzedawał zbyt dobrze – nawet jeśli jest to najlepszy produkt, jaki kiedykolwiek powstał. Musisz znaleźć sposób, aby uczynić swój produkt przystępnym dla rynku docelowego, tak aby mogli go kupić bez rozbijania banku.
Jeśli twój produkt jest trudny w użyciu lub skomplikowany, ludzie nie będą go chcieli – nawet jeśli robi wszystko, czego potrzebują! Jeśli coś zajmuje więcej niż dwie sekundy dłużej niż to konieczne (lub jedną sekundę mniej), ludzie stają się sfrustrowani i rezygnują – bez względu na to, jak wspaniały rezultat może być w końcu.
Jeśli zepsuje się po kilku dniach, ludzie nie będą go chcieli. Jeśli nie mogą liczyć na to, że zadziała, gdy będą go potrzebować, bez względu na okoliczności i to, jak bardzo się starają, to ludzie szybko stracą zainteresowanie i przejdą do czegoś innego.