Przemysł i technika

Czym różni się auto z zawieszeniem gwintowanym od takiego, które go nie posiada?

Jednym ze skutecznych sposobów na znaczne poprawienie wyglądu samochodu i polepszenie jego trakcji jest zamontowanie w nim zawieszenia gwintowanego (bezpośrednio w układzie jezdnym). Pozwala ono przede wszystkim na swobodną regulację wysokości nadwozia. Składa się natomiast z kolumn resorująco-tłumiących wyposażonych w solidne sprężyny oraz amortyzatory. Jeśli chodzi o zawieszenie gwintowane BMW to jeden z producentów, który stosuje je w większości swoich pojazdów z kategorii sportowej i biznesowej.

Gwarancja wyraźnego wzrostu komfortu

Zawieszenie gwintowane jest instalowane zawsze na przedniej bądź tylnej osi. Bazę stanowi tutaj sporej wielkości drobnozwojna nakrętka, na której pewnie spoczywa sprężyna odseparowana za pomocą specjalnego łożyska igłowego. Poprzez jej precyzyjne, manualne nakręcanie albo wykręcanie następuje regulacja wysokości pojazdu.

Kluczową korzyścią wynikającą z posiadania tego rodzaju zawieszenia jest usztywnienie i jednocześnie obniżenie nadwozia, co przekłada się na lepsze „czucie” jezdni na kierownicy, a tym samym pewniejsze prowadzenie maszyny (zwłaszcza na zakrętach, bo zminimalizowany zostaje przechył)). Użytkownik może liczyć na zdecydowanie szybszą reakcję układu hamulcowego i zwiększoną przyczepność do nawierzchni, dzięki czemu ograniczone jest ryzyko kolizji.

Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że opuszczenie nadwozia zmniejsza prześwit i podnosi walory wizualne auta, nadając mu bardziej sportowego charakteru. Wszystkie powyższe właściwości nowoczesnego zawieszenia gwintowanego wpływają w pozytywny sposób zarówno na ogólny komfort jazdy, jak i bezpieczeństwo na drodze. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden × 3 =

Wybór redakcji