Zapieczony czy urwany wtryskiwacz to częsty problem w pojazdach, które są mocno eksploatowane lub w gorącym klimacie. Mogą być wynikiem wielu czynników, ale jedno jest pewne: wymagają wymiany.
Na szczęście nie jest to tak trudne, jak się wydaje. W rzeczywistości, dzięki odpowiednim instrukcjom krok po kroku, jak i zdjęciom, ta praca powinna zająć Ci mniej niż godzinę.
Pierwszym krokiem jest zdjęcie osłon szyny paliwowej (jeśli dotyczy). Niektóre silniki mają osłony w każdym miejscu wtryskiwaczy, podczas gdy inne mają tylko jedną lub dwie po bokach silnika.
Zdejmij pokrywę szyny paliwowej poprzez odkręcenie śrub mocujących ją i podniesienie. W niektórych modelach może być również konieczne usunięcie małego klipsa spod każdego otworu na śrubę, jeśli nie ma miejsca na śrubokręt, aby zmieścić się w nich od góry.
Następnie wyjmij wszystkie wtryskiwacze z odpowiadających im otworów, ostrożnie naciskając na nie płaskim śrubokrętem lub podobnym narzędziem, aż wyskoczą z miejsca. Uważaj, aby nie uszkodzić żadnych wiązek przewodów, które mogą być podłączone do nich!
Gdy wszystkie wtryskiwacze zostały usunięte, sprawdź każdy z nich dokładnie pod kątem uszkodzeń, przed ponownym umieszczeniem ich w odpowiednich miejscach. Jeśli któryś wygląda na uszkodzony lub wygięty, należy wymienić je na nowe.