Każdy przedsiębiorca miał kiedyś do czynienia z usługami drukarskimi – choćby po to, aby zaopatrzyć się w dobrej jakości wizytówki, ulotki czy inne materiały firmowe. Nie każdy jednak był zadowolony ze współpracy, jakości wykonanych usług czy ceny. Co zatem zrobić, aby uniknąć przykrych niespodzianek? Jak maksymalnie zwiększyć satysfakcję ze współpracy z drukarnią? No i przede wszystkim: po czym poznać dobrą firmą drukarską?
Przede wszystkim zwróćmy uwagę na paletę oferowanych usług – korzystajmy z zasady „im więcej, tym lepiej”. Jeśli firma oferuje jedynie wydruki formatu A4 i nic więcej – nie warto podejmować współpracy. Prawdziwi specjaliści mają w katalogu usług także wymiary niestandardowe, oferują możliwość drukowania etykietek(także tych samoprzylepnych), wizytówek, plakatów, ulotek, a nawet dokonują druku na kopertach.
Drugą kwestią jest cena – nie zawsze tanio oznacza dobrze, zatem zaufajmy raczej jakości wyrobu w pierwszej kolejności. Jeśli jakość (próbka produktu) jest odpowiednia – w następnej kolejności spójrzmy na cenę – kupno wizytówek tanich i dobrych jest zdecydowanie lepsze aniżeli inwestycja w wizytówki tylko tanie (takich lepiej w ogóle nie posiadać). Warto zapytać drukarnię o możliwość uzyskania zniżki (przykładowo gdy planujemy wydruk większej ilości ulotek czy folderów, lub gdy zamierzamy wracać do tej samej drukarni jeśli znów będziemy potrzebować takiej usługi).
Wybierając dostawcę usług drukarskich, pamiętajmy, że liczy się przede wszystkim jakość – wizytówki tanie warte są swojej ceny jeśli wyglądają profesjonalnie. Zwróćmy też uwagę na paletę oferowanych usług: jeśli w danym punkcie możemy drukować etykietki oraz plakaty – podejmijmy współpracę.