Transport morski od lat cieszy się sporą popularnością. Stanowi on świetną alternatywę dla transportu lądowego – przede wszystkim ze względu na niższe koszty, bardzo daleki zasięg (wręcz nieograniczony), a także brak ograniczeń co do rodzaju przewożonych ładunków. Co istotne, klient odpowiada jedynie za nadanie przesyłki, a wszelkie kwestie celne, ubezpieczeniowe czy związane z fizycznym zabezpieczeniem towaru leżą po stronie danego podmiotu. Profesjonalne usługi w zakresie spedycji morskiej świadczy ta konkretna firma ze Szczecina: http://www.hartwig.szczecin.pl/oferta/spedycja-morska/.
Drogą morską można z powodzeniem transportować prawie wszystko, w tym zwłaszcza ładunki ponadgabarytowe oraz ciężkie. Tak naprawdę nie jest to wskazane jedynie w przypadku produktów charakteryzujących się wyjątkowo krótkim terminem przydatności do spożycia lub użytku (poniżej kilku dni). Do pierwszej kategorii możliwych do przewiezienia statkiem obiektów zaliczamy maszyny rolnicze i produkcyjne, rozmaite pojazdy (np. samochody osobowe, motocykle, quady), konstrukcje budowlane, zbiorniki przemysłowe i inne elementy o znacznych rozmiarach czy masie. Są one zawsze przytwierdzane do pokładu za pomocą specjalnych łańcuchów i pasów. Druga grupa ładunków obejmuje wyroby sypkie, wrzucane bezpośrednio do ładowni bez konieczności stosowania opakowania. Mowa tutaj choćby o węglu, zbożach i nawozach mineralnych. W grę wchodzi ponadto drobnica liczona w sztukach, którą umieszcza się metalowych skrzynkach, plastikowych beczkach lub materiałowych workach. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o materiałach płynnych (zwłaszcza ropie naftowej), skroplonym gazie, płynnych substancjach chemicznych, a nawet materiałach wybuchowych czy łatwopalnych.