Jeszcze do niedawna dosłownie nikt nie wyobrażał sobie, że na koncertach czy stadionach będzie można oglądać ruchome obrazki na ogromnych ekranach. Dzisiaj ekrany ledowe, bo o nich mowa, są powszechne i spotykane niemal na każdym kroku – nie tylko na wielkich imprezach, ale również na mieście (ekrany wyświetlające reklamy) czy na dworcach (specjalne Systemy Informacji Pasażerskiej).
Życia bez ekranów led nie wyobrażają sobie m.in. właściciele firm i przedsiębiorcy, ponieważ wykorzystują je chętnie do tego, aby skutecznie dotrzeć ze swoją ofertą do klientów. Tego typu ekrany, w przeciwieństwie do zwykłych bilbordów, posiadają bowiem jedną kluczową zaletę – umożliwiają wyświetlanie kilku treści naraz, a nawet animacji.
W związku z tym idealnie nadają się do umieszczania na nich reklam. Taka forma prezentacji produktów lub usług jest znacznie bardziej atrakcyjna wizualnie niż stosowanie statycznych obrazów.
Ledy wyróżniają się dobrą jasnością, bogatą rozpiętością kolorów oraz wysokim kontrastem. Ich głównym budulcem są bowiem diody elektroluminescencyjne, potocznie określane mianem świecących. Ekrany ledowe, oferowane np. przez MEON, odznaczają się ponadto dużą rozdzielczością obrazu, zwłaszcza że niektóre z nich potrafią ją zwiększyć nawet o połowę wskutek właściwego sterowania sygnałem docierającym do diod.
Dzięki temu wzrasta czytelność obrazu nawet z niewielkich odległości. Wszystkie wymienione właściwości ledów powodują, że są one przyszłością branży reklamowej i niedługo wyprą całkowicie dotychczasowe formy reklamy.