Aplikacje mobilne stały się kolejną rewolucją na rynku. Wynika ona wprost z coraz większego wykorzystania smartfonów, które często zastępują pracę przy komputerze. Rynek aplikacji mobilnych już od wielu lat jest bardzo prężny, a ilość programów na telefony komórkowe jest bardzo duża. Jakimi cechami powinna się wyróżniać skuteczna aplikacja mobilna?
Bardzo ważna jest czytelność samej aplikacji. Możemy tak nazwać program, w którym użytkownik po otwarciu od razu wie gdzie kliknąć, żeby osiągnąć dany efekt. W ten sposób ogranicza się do minimum czas potrzebny do nauczenia się korzystania z aplikacji. Odpowiedni program nazywamy wtedy przyjaznym dla użytkownika, co dotyczy w szczególności właśnie interfejsu.
Bardzo ważnym elementem jest dopasowanie się do systemów operacyjnych, które obsługują pracę na telefonach komórkowych klientów. Zdecydowana większość rynku jest obecnie zdominowana przez Androida oraz iOSa. Aplikacja natywna jest dostosowana do działania na konkretnej platformie. Dzięki temu można jednak optymalizować wiele procesów zgodnie ze specyfiką danego systemu. Z tego powodu wiele aplikacji występuje w dwóch wariantach tzn. właśnie na Androida oraz iOSa.
Aplikacja mobilna powinna również być dopasowana do potrzeb klientów oraz odpowiednio funkcjonalna. To pierwsze dotyczy powstawania produktów, które zapełniają jakąś lukę rynkową. Oznacza to, że realizują jakieś nowe zadania lub robią to inaczej niż inne programy. Różnorodna funkcjonalność jest jedną z najważniejszych cech do odniesienia sukcesu w ramach tej kategorii.