Sala konferencyjna uważana jest coraz częściej za centrum dowodzenia, miejsce, które w sposób efektywny decyduje o przyszłości firmy. To właśnie tam przeprowadzane są najważniejsze rozmowy, podejmowane są decyzje o długofalowej współpracy czy dyskutowane nowe pomysły na funkcjonowanie firmy. Jakie elementy zatem powinny znajdować się w profesjonalnej sali konferencyjnej?
Ważne jest, aby sala konferencyjna nie była przestrzenią, która przytłacza aranżacją. Ma na sobie skupiać uwagę, ale nie dominować – polecany jest wystrój raczej minimalistyczny, prosty z podkreśleniem elegancji. Z kolei sam stół konferencyjny powinien znajdować się na środku pomieszczenia jako jego główny i najważniejszy punkt. Pracownik w trakcie rozmów ma czuć się przede wszystkim komfortowo, co ułatwi mu przedstawienie swoich racji.
Spójny styl przewodni pozwoli na zachowanie w sali spójności i pozytywnie wpłynie na samopoczucie przebywających w nim osób. Pamiętajmy jednak, aby nie przekroczyć granicy i nie zdominować wnętrza zbyt szarymi lub jasnymi kolorami. Te nie wpływają pozytywnie na efektywną pracę i działają przygnębiająco na pracowników. Jeśli zależy nam na uzyskaniu efektu ekskluzywności i elegancji wystarczy wprowadzić parę prostych elementów, które o to zadbają. Pomijając akcesoria oraz dodatki, polecane są również i meble biurowe premium – precyzyjnie wykonane fotele, kanapy w rogu i inne rozwiązania zwiększą poczucie prestiżu. Przy planowaniu wyposażenia zachowajmy jednak umiar, który pozwoli nam na utrzymanie właściwej równowagi wnętrza.