Jakie udogodnienia dla pracowników zastosować w biurze?
Dom i wnętrze
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Jakie udogodnienia dla pracowników zastosować w biurze?

Dla wielu osób praca biurowa w dużej korporacji źle się kojarzy. Konieczna jest ciągła koncentracja na wykonywanych zadaniach. Jeżeli nie zapewnimy pracowników odpowiednich warunków, to ich wydajność znacznie na tym ucierpi. W tym celu niezbędne jest korzystanie z różnorodnych udogodnień, które ułatwia im wykonywanie swoich obowiązków. Chodzi między innymi o wyposażenie biura we właściwych sprzęt, który nie będzie sprawiał żadnych kłopotów. Na szczególną uwagę zasługują fotele biurowe, na których nasi pracownicy będą spędzać szczególnie dużo czasu.

Jak prawidłowo dobrać fotele do naszego biura?

Podstawową cechą tego mebla powinna być jego ergonomiczność. Chodzi o zapewnienie poprawnego podparcia wszystkich części ciała osoby siedzącej. Ten parametr jest jednak stosunkowo skomplikowany i składa się na niego wiele elementów. Które z nich są najważniejsze, zależy przede wszystkim od stylu pracy osoby korzystającej z tego fotela. Jedną z takich kwestii jest jego wysokość.

Niezbędne jest zapewnienie możliwość zgięcia kolan pod kątem 90°. Dużo zależy od wzrostu pracownika, który będzie na nim siedział. Jeśli krzesło nie zostały właściwie dopasowane to może doprowadzić do dolegliwości bólowych wynikających ze złego rozłożenia ciężaru wzdłuż kręgosłupa. Zalecany jest wybór modeli, które oferują możliwość regulowania swojej wysokości.

Z kolei podłokietniki powinny oferować wsparcie naszych rąk przez cały czas pracy. W większości biur są one zbyt wąskie i nie można zmieniać ich ustawienia. Tego typu meble źle wpływają na komfort pracy i należy w miarę możliwości ich unikać. Położenie podłokietników należy dopasowywać do wykonywanej czynności. Dobrze jest zadbać o profilowany charakter oparcia.

Musi pasować do kształtu kręgosłupa i oferować ruchome podparcie lędźwiowe. Odchylane oparcie pozwala również skutecznie odciążyć plecy podczas przerwy. Duże znaczenie ma również to, z jakiego materiału zostało wykonane jego obicie. W przypadku skóry syntetycznej potrzebne będą, chociażby niewielki otwory wentylacyjne. Dzięki temu polepszymy trwałość mebla i jednocześnie poprawimy komfort pracy.

Fotele tapicerowane naturalną skórą lub tkaninami naturalnymi nie wymaga zastosowania takich rozwiązań. Dobrze byłoby, gdyby siedzisko nie było zbyt głębokie. W przeciwnym razie użytkownik będzie miał skłonność do pochylania się podczas pracy i tym samym nadmiernego obciążania swojego kręgosłupa. Oczywiście nie może też być zbyt płytkie. Z punktu widzenia ergonomii jest to najmniej istotny element i mamy o wiele większą swobodę przy jego wybieraniu.

Jak jeszcze możemy poprawić warunki pracy w biurze?

Coraz więcej firm decyduje się na stworzenie specjalnego pomieszczenia do zebrania myśli i wyciszenia się przez naszych pracowników. Mowa oczywiście o tak zwanym chillout roomie, czyli „pokoju relaksu” Znaleźć w nim można takie przedmioty jak na przykład stół do biliarda lub konsole do gier. Możliwe jest również granie w rzutki, ping ponga lub piłkarzyki. Siedząc na wygodnym worku do siedzenia, o wiele łatwiej jest odpocząć podczas swojej przerwy i lepiej zregenerować siły.

Tak wypoczęty pracownik jest zdolny do większej wydajności pracy. Mogłoby się wydawać, że na takie przedmioty nie ma miejsca w miejscu zatrudnienia. Jest to jednak błąd, gdyż taka strefa ma wymierne korzyści dla pracodawcy. W ten sposób pokazuje on swoim pracownikom, że dba o nich. Dzięki temu będą dawać z siebie więcej podczas pracy. Jednocześnie zmniejszymy ryzyko, że będą szukać innego miejsca zatrudnienia.

Obecność kuchni może pozytywnie wpłynąć na stopień integracji naszego zespołu. Dla większej firmy dobrym pomysłem jest przygotowanie stołówki, w której naci pracownicy będą mogli w spokoju zjeść drugie śniadanie bez potrzeby opuszczania budynku. Na popularności zyskuje zdrowy tryb życia więc żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom ludzi, warto postawić na korytarzach automaty ze zdrowymi przekąskami i napojami. Ewentualnie możemy je udostępnić w biurowej kuchni. W miarę możliwość dobrze jest zapewnić dostęp do przestrzeni na zewnątrz biura. Duży balkon lub taras stanowią atrakcyjne miejsce do relaksu w przerwie od pracy.

Niekonwencjonalne meble pełnią nie tylko rolę relaksacyjną. Niektóre osoby nie są w stanie wydajnie pracować przy biurku, siedząc na klasycznym krześle. Jeśli do pracy używają na przykład laptopa, to duża pufa równie dobrze może posłużyć im za miejsce do siedzenia. Z uwagi na swoją konstrukcję możliwe wygodne ułożenie się na niej. W takich warunkach o wiele łatwiej jest wykonywać swoje obowiązki, szczególnie jeśli wiążą się z kreatywną pracą.

Nowoczesna przestrzeń biurowa charakteryzuje się również bardziej typowymi udogodnieniami. Automatyczne systemy przeciwpożarowe oraz klimatyzacja są obecnie standardem. Również rozwiązania teleinformatyczne w rodzaju dostępu do szerokopasmowego internetu mogą poprawić komfort pracy. Na rynku dostępnych jest wiele różnych urządzeń, które ułatwią życie naszym pracownikom. Ich wybór w pełni zależy od naszych wymagań i preferencji.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak chronić się przed słońcem podczas upałów?
Jak chronić się przed słońcem podczas upałów?
Przebywanie na słońcu może być niebezpieczne. Może prowadzić na przykład do udaru słonecznego. Udar słoneczny jest formą choroby cieplnej, która […]
Czym jest system ERP i jak może wpłynąć na funkcjonowanie przedsiębiorstwa?
Czym jest system ERP i jak może wpłynąć na funkcjonowanie przedsiębiorstwa?
System ERP (ang. Enterprise Resources Planning) to nowoczesne oprogramowanie, które pozwala kompleksowo zarządzać przedsiębiorstwem, ponieważ obejmuje zarówno kontrolę, jak i […]
Czym kierować się podczas zakupu oświetlenia do jadalni?
Czym kierować się podczas zakupu oświetlenia do jadalni?
Jadalnia nie może istnieć przede wszystkim bez stołu i krzeseł, jednak w czasie urządzania tego pokoju, warto pamiętać także o […]
Ostatnie wpisy