Urządzając firmę, należy wziąć pod uwagę kilka kwestii. M.in. liczbę pracowników, która będzie w niej przebywać, ich zakres obowiązków, czy ogólną politykę, którą dana działalność się kieruje. Są jednak pewne meble, które powinny znaleźć się w każdej firmie. Są to np. szafki pracownicze, w których osoby pracujące w firmie będą mogły zostawiać swoje rzeczy. Niezbędne będzie również pomieszczenie socjalne, w którym pracownicy będą mogli zjeść posiłek lub w dowolny inny sposób spędzić przerwę.
Wybierając meble, warto również mieć na uwadze, czym dana firma się zajmuje. W większości przypadków każda firma posiada swoje biuro lub sekretariat, w którym zarówno pracownicy, jak i klienci mogą załatwiać interesy lub dowiadywać się potrzebnym im informacji. W takim pomieszczeniu warto umieścić szafy metalowe. Są one trwałe i proste w utrzymaniu. A dodatkowo funkcjonalne, gdyż bez problemu można w nich urządzić np. archiwum lub biblioteczkę. W firmie nie może zabraknąć również miejsc do siedzenia. Warto zadbać o dobrej jakości fotele biurowe, które uchronią naszych pracowników od nieprzyjemnych dolegliwości zdrowotnych, związanych np. z bólami kręgosłupa. Urządzając firmę, warto również zastanowić się, jacy są nasi potencjalni klienci. Od tego bowiem zależy, jaki standard powinien obowiązywać w prowadzonej przez nas działalności. W żadnej firmie nie może zabraknąć oświetlenia. W zależności od przyjętego standardu może to być jednak oświetlenie designerskie, eleganckie lub proste i dyskretne.