Rozpoczęcie i kontynuacja działalności firmy to jedno, a dotarcie z informacją o produkcie lub usłudze to druga sprawa. Warto więc wybrać odpowiednie rodzaje reklamy, aby poinformować potencjalnych odbiorców o swoim istnieniu. Najwłaściwsze formy takiego przekazu zależą w sporej mierze od przedmiotu podjętej działalności. Np. usługi internetowe dobrze jest reklamować właśnie w sieci. Są jednak i takie drogi dotarcia do klienta, które sprawdzą się zawsze.
Istotne jest to, aby dać się zauważyć. Zagwarantuje to reklama wielkoformatowa, powtarzalna i obecna w danych miejscach przez określony czas. Chodzi tu konkretnie o bilbord reklamowy.
Mają one formę przestawną, wolnostojącą lub do zamontowania na budynkach oraz przynajmniej kilka różnych wielkości możliwych do wyboru.
Ich rozmiar pozwala na umieszczenie sporo treści informacyjnej, łatwej do zapamiętania nawet, jeśli ktoś widzi taką reklamę przejeżdżając obok autem, czy na rowerze.
Reklamę na bilbordzie wykupuje się na określony czas, ale jest on na tyle długi, że każdy, kto przejeżdża koło niej niemal codziennie, szybko ją zapamięta. Z każdym kolejnym przejazdem, dana osoba zapamięta więcej szczegółów lub zwróci uwagę na kolejny element takiej reklamy.
Bilbord reklamowy można postawić w pewnej odległości od siedziby firmy – np. już u wlotu do miasta. Oznacza to, że osoby zainteresowane konkretnym produktem lub usługą szybko zdobędą informację, gdzie jej szukać. Jednym ta informacja przydaje się od razu, innym może przydać się w przyszłości. Bilbord postawiony w odpowiednim miejscu pozwoli na dotarcie do sporej liczby potencjalnych klientów.