Każda firma, nawet ta najmniejsza, musi rozliczać się ze swoich dochodów. W tym celu konieczne jest prowadzenie księgowości działalności gospodarczej, ponieważ pozwala ona oszacować, ile powinien wynosić należny podatek i różnorodne składki na rzecz konkretnych instytucji. Prowadzenie księgowości w przedsiębiorstwie jest związane przede wszystkim z Księgą Przychodów i Rozchodów, w której znajdują się wszystkie niezbędne informacje na temat środków pozyskanych oraz wydanych. Na księgowość składa się jednak znacznie więcej obowiązków i zadań niż tylko zajmowanie się Księgą Przychodów i Rozchodów. Na czym dokładnie oparta jest księgowość w firmie?
Prowadzenie księgowości działalności gospodarczej polega przede wszystkim na odprowadzaniu składek ZUS, które są obowiązkowe dla wszystkich zatrudnionych. Oprócz tego konieczne jest odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy dotyczący wszystkich osób osiągających dochód, składanie deklaracji i płatności VAT w Urzędzie Skarbowym, a także drukowanie i archiwizowanie wcześniej wspomnianej Księgi Przychodów i Rozchodów. Wszystkie te zadania wymagają wiele wysiłku i stosownej wiedzy, dlatego muszą się nimi zajmować osobni pracownicy. Niektóre przedsiębiorstwa, chcąc zaoszczędzić fundusze potrzebne na zatrudnienie specjalistów, decydują się na zlecenie prowadzenia księgowości zewnętrznym podmiotom takim jak https://chandonwaller.pl/kompetencja/ksiegowosc-dzialalnosci-gospodarczych-kpir/, które robią to kompleksowo. Ponadto w ramach rozszerzonej umowy mogą prowadzić Kadry i Płace. Tego typu rozwiązanie jest korzystne dla wielu firm, zwłaszcza tych małych.